By Argy Pappas Tsiota
Artist – Art presentations
Art & Culture promotion
http://pappastsiota.wix.com/argy
fb.com/argy.pappastsiota
O Ουμπέρτο Μποτσιόνι ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος και γλύπτης, γνωστός για την συμβολή του στον σχηματισμό της επαναστατικής αισθητικής του φουτουριστικού κινήματος.
Ηεπαναστατική του ψυχοσύνθεση καθώς και η μόρφωσή του τον ώθησε στην ουσιαστική συνεισφορά για την ανάπτυξη και ανάδειξη του νέου avant garde φουτουριστικού αυτού κινήματος. Ήδη από το 1909, ο καλλιτέχνης Fillipo Marinetti είχε εκδώσει το πρώτο Μανιφέστο για τον φουτουρισμό θέτοντας τα standard για μια καινούργια φόρμουλα για την τέχνη. Τέχνη+Δράση+Ζωή=Φουτουρισμός. Αυτή καθόριζε το πλαίσιο βάσει του οποίου θα διαμορφωνόταν μια ανανέωση της τέχνης για την τέχνη και τη ζωή.
Η επαφή του Boccioni με τον Μarinetti έθεσε τις βάσεις για την υπογραφή νέου Μανιφέστου των Φουτουριστών ζωγράφων το 1910 με τον Βoccioni ως κύριο θεωρητικό αυτού του κινήματος μαζί με τους Βαllou, Carlo Carla,Luigi Russolo και Severini.
Με μια σύντομη αναδρομή θα παρακολουθήσουμε τα πρώτα του βήματα και την μετέπειτα εξελιξη του συνοπτικά. Τον βρίσκουμε να μελετά τη ζωγραφική ακαδημαϊκά στην πρώτη του επαφή με την τέχνη και αργότερα εισχωρεί στον εξπρεσσιονισμό με τάσεις Μετα-εξπρεσσιονισμού στο Παρίσι και αργότερα στη Ρωσία. Καθώς ασχολείται και με την γλυπτική, ακολουθούν εκθέσεις ζωγραφικής και γλυπτικής και με τη σύμπραξη άλλων καλλιτεχνών. Με την επιστροφή του στην Ιταλία το 1907 μελετά στην Accademia di Belle Art της Βενετίας όπου εκεί συνάντησε προσωπικότητες της τέχνης και ακολούθησε η έκδοση του νέου Μανιφέστου, με τα στοιχεία της αγάπης για το ριψοκίνδυνο και το τολμηρό, της ομορφιάς της κίνησης και της μαχητικότητας. Ο στόχος ήταν η ανατροπή της παράδοσης, μια ανανέωση της ζωής από κοινωνικής και. αισθητικής πλευράς που εκπορεύεται από τις σύγχρονες τεχνολογικές και επιστημονικές αντιλήψεις ως σημείο εκκίνησης και επιπέδου για την ιδέα του φουτουρισμού. Ναι μεν ήταν μια κίνηση καινοτομίας αλλά η ενόραση στόχευε στην άσκηση μιας άμεσης επιρροής στη ζωή.
Παρ’ όλη την σύντομη ζωή του φουτουριστικού κινήματος και του δημιουργού της, είχε συμβάλλει στην έμπνευση της δυναμικής της σύγχρονης καλλιτεχνικής ζωής που ταυτιζόταν και με την ψυχοσύνθεση του χαρακτήρα του. Αυτή δόξασε την ταχύτητα και την τεχνολογική πρόοδο της εποχής του. Το χάρισμα του Boccioni αντικατοπτρίζει τη φρέσκια ματιά στην πραγματικότητα ορίζοντας τη φύση της μοντέρνας εικαστικής κίνησης.
Με την εθελοντική του συνεισφορά στον Ιταλικό στρατό στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο μια απότομη πτώση του από το άλογό του, του στοίχισε τη ζωή. Ήταν μόνο 33 ετών.
English Version
Umberto Boccioni (1882-1916)
By Argy Pappas Tsiota
Artist – Art presentations
Art & Culture promotion
http://pappastsiota.wix.com/argy
fb.com/argy.pappastsiota
Umberto Boccioni was a prominent Italian painter and sculptor who strove to shape the revolutionary aesthetic concept of the movement of Futurism.
His dynamic temperament combined with his culture gave fresh impetus for its development thus contributing for its gaining distinction as an avant garde futuristic movement. Even from 1909, the artist Fillipo Marinetti had published the first Futuristic Manifesto which set the standards for a new formula in art. Art + Action + Life = Futurism. This lay the foundation for a renovation of art – for the sake of art and for life. Boccioni’s contact with Marinetti induced the signing of the new Manifesto of Futurism of Artists in 1910, finding Boccioni as a theoretician of this movement together with artists Ballou, Carlo Carta, Luigi Russelo and Severini.
In retrospective, we will follow his first steps in art and his further progress in the course of time. Firstly, we find him studying realistic painting, later on he experiments in Expressionism and Post-Expressionism in Paris and later on in Russia.He also got involved in sculpture.parallel to painting. Many solo and group exhibitions followed from then on. Upon returning to Italy in 1907 he studies at the Academia Di Belle Art of Venice where he met highly diverse artist personalities and that which followed was the publishing of the new Manifesto with his vision based on the love of danger and of the combination of the feeling of speed and dynamic sense. The objective was to overthrow tradition, to renovate life from the social and aesthetic respect that derived from current technological achievements and scientific insights as a point of departure and standard, for their ideas of futurism.There was certainly a renovation skeptism but its concept strove to exert direct influence upon life.
Even though there was a brief prevalence of the movement of Futurism together with a short life span of Boccioni, he contributed to the creation and development of the current dynamic artistic life which actually coincided with the mentality of Boccioni, whose charisma reflects his fresh notion of a new reality which defined and determined the nature of the turning point of contemporary art.
During a battle in the Ist World War he was found falling from his horse which was the unfortunate cause of his death at the age of 33.